|
A Tízmilliószoros napok egyike az évben, a harmadik. Több mint 500 millió buddhista van világunkban, ezek között vannak gyakorlók, vannak akik menedéket vettek, de nem gyakorlók, inkább szimpatizánsok elfogadva a buddhista tanok nézeteit, és rajtuk kívül sokan a newage áramlatából hiszik a buddhizmusból kiragadott tanításokat.
Jelentős befolyása van ennek a hitnek spirituális világunkban. Talán jó alkalom ez arra, hogy erről is beszéljünk. Fontos meglátnunk sosem különül el emberi lényünkben spirituális része, és mindenkinek létezik. Mégis mintha időnként felvennénk a spirituális kabátunkat, majd felvesszük a dolgozó kabátunkat, lecseréljük a szülő kabátra, és még sorolhatnánk, mennyire máskép viszonyulunk, máskép érzünk mindennapjainkban a különböző helyzetekben, különböző életterületekben, emberekkel.
Mi a spiritualitás ? Sokaknak misztika, valami, ami emelkedettebb, ami nem racionális, nem kézzel fogható, szent. Sokaknak ez nem létezik. A tudományunk kezdi felfedezni az eddig nem érzékelhető, nem látható hatások mozgatóit , ami quantum térben kimutatható, bizonyítható. Kezdik felfedezni a tudat teremtő hatását.
Ők nem hívják spirituálisnak, mégis ugyanarról van szó.
Miért mondom most ezt?
Mert remélem, hogy a spirituális szemléletű emberek hamarabb látják be, hogy nem választható szét bennünk mindez. Közelíteni kell , és megtalálni az azonosat, nem a különbséget kritizálni. Az egyes emberben ez feszültség. A spirituális nézetű emberek nehezen fogadják az új technológiák megjelenését, mindenben negatív hatást látva, mintha azok nem a szellem teremtményei lennének, mintha nem dönthetné el az ember, hogy jóra használja. A racionális nézetűek nehezen fogadják el, hogy vannak olyan szabályai Univerzumunknak, olyan törvényszerűségek, amik nem láthatók, nem felfoghatók, mégis hatnak ránk. A Szellem, a tudat hatásaként, és ez spirituális ( szellemi ).
Ne legyünk racionális, vagy spirituális emberek, csak emberek. Minden kabátban mi vagyunk, és ideje levenni a kabátokat, mert amikor felveszed magadra valamelyiket, ott nincs harmónia.
Visszatérve a tízmilliószoros napokra. Olyan emlékeztetője az embernek, mint a kereszténységben a karácsony. A szeretetre emlékeztet, másként. De miért csak ezeken a napokon legyünk szeretetteljesek, kiegyensúlyozottak ?
Ezen a napon amit teszel , érzel, és gondolsz a jövődben 10 milliószorosan valósul meg - a buddhisták hite szerint.
Ez a nap, a Chöckor Düchen . Más néven az imakerék ünnepének nevezik. A hatodik tibeti holdhónap negyedik napján Buddha hét hétig nem tanított, végül azonban Indra és Brahma ösztönzésére megforgatta a Tan Kerekét Szarnathban, ahol a Négy Nemes Igazságot tanította. A 4 nemes igazság a szenvedés, a meghatározása, a létrejötte, a megszűnése, és a megszűnéshez vezető út .
Mindannyiunk törekszik megszabadulni szenvedéseitől. Sokan úgy, hogy a külvilágot okolják, és ott akarnak változást, egyre többen úgy, hogy magukban fedezik fel szenvedésük okát.
Amíg a szenvedés tölti ki életünk nagy részét, „ - a születés szenvedés, az öregség szenvedés, a betegség szenvedés, a halál szenvedés, a szomorúság, kesergés, fájdalom, bánat és kétségbeesés szenvedés. Együtt lenni azzal, amit nem szeretünk, szenvedés, elválasztva lenni attól, amit szeretünk, szenvedés, nem jutni hozzá ahhoz, amit kívánunk, szenvedés „ – és nem látjuk be, hogy hamis vágyaink, és érzéki szomjunk illúziói okozója a szenvedésünknek, nem is tudunk megszabadulni tőle.
A szenvedés megszabadulásához vezető út Buddha szerint a „helyes szemlélet, helyes elhatározás, helyes beszéd, helyes cselekedet, helyes életvitel, helyes törekvés, helyes figyelem, helyes összeszedettség”.
Ha hiszel, ha nem a 10 milliószoros napok erejében, a tanítás igazsága mindenkié. Kérdés csak az, mit jelen számodra a helyes kifejezés ?
Kapcsolódó esemény: ITT Eredeti írás : facebook jegyzetben ITT
| |